konspekty zajęć


Pomorska Wyższa Szkoła Humanistyczna w Gdyni

Konspekt zajęć


Imię i nazwisko: Renata Zwara


Data: trzeci tydzień czerwca

Czas trwania zajęć: 45 minut

Temat zajęć: ,,Pocztówka z wakacji”- praca plastyczna inspirowana wysłuchaną muzyką, z wykorzystaniem różnorodnych materiałów.

Uczestnicy zajęć: grupa 6-latków

Pomoce wykorzystane podczas zajęć: CD ,,Trening słuchu”- Harmonia - ,,Koniec wakacji”, ,,Na łące”, ilustracje i pocztówki przedstawiające różne krajobrazy, kolorowy papier, bibuła, plastelina, klej, nożyczki, piasek, kolorowe szkiełka, małe kamyki, farby, pędzle, kredki, ścinki materiałów.

Przebieg:

1.Wysłuchanie utworów ,,Koniec wakacji”, ,,Na łące”.

2.Swobodne wypowiedzi inspirowane muzyką, wyrażanie swoich wyobrażeń na podstawie wysłuchanej muzyki.

3. Rozpoznawanie i nazywanie przez dzieci różnych krajobrazów przedstawionych na ilustracjach i pocztówkach.

4. Swobodne i ukierunkowane wypowiedzi dzieci na temat swoich planów i marzeń wakacyjnych.

5. Zapoznanie z tematem pracy plastycznej ,,Pocztówka z wakacji”, omówienie sposobu wykonania pracy – możliwości  wykorzystania różnorodnych materiałów i stosowania różnych technik plastycznych.

6. Praca indywidualna – wykonanie pracy plastycznej.

7. Omówienie i wystawa prac dzieci.

Pomorska Wyższa Szkoła Humanistyczna w Gdyni



Konspekt zajęć



Imię i nazwisko: Renata Zwara

Data zajęć: 05.03.2010

Czas trwania zajęć: 40 minut

Temat zajęć: Mamy prawo do szacunku – uczenie tolerancji, akceptowanie ludzi takimi , jacy są.

Uczestnicy zajęć: grupa 6-latków

Pomoce wykorzystane podczas zajęć: baśń H. Ch. Andersena ,,Brzydkie kaczątko, kukiełki, fotografie ludzi różnych ras, płyta CD.

Przebieg:

1. Zabawy integracyjne przy muzyce.

2. Prezentacja baśni ,,Brzydkie kaczątko” , z wykorzystaniem kukiełek.

3. Omówienie treści baśni:
-         ustalenie przebiegu zdarzeń i wskazanie postaci występujących w baśni,
-         ocena postępowania bohaterów; interpretacja sformułowania ,,Nikogo nie wolno odrzucać”.

4. Improwizacje do wysłuchanego tekstu – scenki dramowe.

5. Zabawa ruchowa przy muzyce – naśladowanie chodu i głosów zwierząt.

6. Prezentacja fotografii ludzi należących do różnych ras:
-         rozmowa na temat życia ludzi ich wspólnych cech, zainteresowań, zajęć,
-         formułowanie wniosków, zwrócenie uwagi na równość ludzi niezależnie od koloru skóry, wykonywanego zawodu, typu urody itp.

Pomorska Wyższa Szkoła Humanistyczna w Gdyni



Konspekt zajęć



Imię i nazwisko: Renata Zwara

Data zajęć: 07.05.2010

Czas trwania zajęć: 40 minut

Temat zajęć: Wyrażanie własnego sądu o zachowaniu bohatera opowiadania Cz. Janczarskiego ,,Jak Wojtek został strażakiem”.

Uczestnicy zajęć: grupa 6-latków

Pomoce wykorzystane podczas zajęć: książki: Cz. Janczarskiego ,,Jak Wojtek został strażakiem”, J. Stec ,,Zagadki dla najmłodszych”, ilustracje do opowiadania.

Przebieg:

1. Rozwiązywanie zagadek (strażak, ogień).

2. Wyszukiwanie ilustracji przedstawiających rozwiązania zagadek.

3. Czytanie przez nauczyciela opowiadania Cz. Janczarskiego ,,Jak Wojtek 
    został strażakiem”, z wykorzystaniem ilustracji.

4. Omówienie treści opowiadania.
-         Jak nazywała się wieś w której znajdowała się straż pożarna?
-         Jak zachowują się strażacy w czasie pożaru?
-         Jak strażacy spędzają czas wolny od pracy?
-         O czym marzy Wojtek?
-         Dlaczego Wojtek nie mógł zostać strażakiem?
-         Co się stało w czasie żniw?
-         Jak zachował się Wojtek słysząc płacz dziecka?
-         Jak nazywamy taki czyn?
-         Jak zakończyła się cała historia?

5. Analiza i synteza słuchowa wyrazów: Wojtek, strażak, pożar.

6. Wypowiedzi dzieci oceniające czyn Wojtka, z użyciem określeń:
    bohaterski, mądry, odważny.

7. Wypowiedzi dzieci na temat niebezpieczeństw związanych z ogniem.