Pomorska Wyższa Szkoła Humanistyczna w Gdyni
Konspekt zajęć
Imię i nazwisko: Renata Zwara
Data: trzeci tydzień czerwca
Czas
trwania zajęć:
45 minut
Temat
zajęć:
,,Pocztówka z wakacji”- praca plastyczna inspirowana wysłuchaną muzyką, z
wykorzystaniem różnorodnych materiałów.
Uczestnicy
zajęć:
grupa 6-latków
Pomoce
wykorzystane podczas zajęć: CD ,,Trening słuchu”- Harmonia - ,,Koniec wakacji”, ,,Na
łące”, ilustracje i pocztówki przedstawiające różne krajobrazy, kolorowy
papier, bibuła, plastelina, klej, nożyczki, piasek, kolorowe szkiełka, małe
kamyki, farby, pędzle, kredki, ścinki materiałów.
Przebieg:
1.Wysłuchanie
utworów ,,Koniec wakacji”, ,,Na łące”.
2.Swobodne
wypowiedzi inspirowane muzyką, wyrażanie swoich wyobrażeń na podstawie
wysłuchanej muzyki.
3.
Rozpoznawanie i nazywanie przez dzieci różnych krajobrazów przedstawionych na
ilustracjach i pocztówkach.
4.
Swobodne i ukierunkowane wypowiedzi dzieci na temat swoich planów i marzeń
wakacyjnych.
5.
Zapoznanie z tematem pracy plastycznej ,,Pocztówka z wakacji”, omówienie
sposobu wykonania pracy – możliwości
wykorzystania różnorodnych materiałów i stosowania różnych technik
plastycznych.
6.
Praca indywidualna – wykonanie pracy plastycznej.
7.
Omówienie i wystawa prac dzieci.
Pomorska Wyższa Szkoła Humanistyczna w Gdyni
Konspekt zajęć
Imię
i nazwisko: Renata
Zwara
Data
zajęć: 05.03.2010
Czas
trwania zajęć: 40 minut
Temat
zajęć: Mamy
prawo do szacunku – uczenie tolerancji, akceptowanie ludzi takimi , jacy są.
Uczestnicy
zajęć:
grupa 6-latków
Pomoce
wykorzystane podczas zajęć: baśń H. Ch. Andersena ,,Brzydkie kaczątko, kukiełki,
fotografie ludzi różnych ras, płyta CD.
Przebieg:
1.
Zabawy integracyjne przy muzyce.
2.
Prezentacja baśni ,,Brzydkie kaczątko” , z wykorzystaniem kukiełek.
3.
Omówienie treści baśni:
-
ustalenie przebiegu zdarzeń i wskazanie postaci występujących w baśni,
-
ocena postępowania bohaterów; interpretacja sformułowania ,,Nikogo nie
wolno odrzucać”.
4.
Improwizacje do wysłuchanego tekstu – scenki dramowe.
5.
Zabawa ruchowa przy muzyce – naśladowanie chodu i głosów zwierząt.
6.
Prezentacja fotografii ludzi należących do różnych ras:
-
rozmowa na temat życia ludzi ich wspólnych cech, zainteresowań, zajęć,
-
formułowanie wniosków, zwrócenie uwagi na równość ludzi niezależnie od
koloru skóry, wykonywanego zawodu, typu urody itp.
Pomorska Wyższa Szkoła Humanistyczna w Gdyni
Konspekt zajęć
Imię
i nazwisko: Renata
Zwara
Data
zajęć: 07.05.2010
Czas
trwania zajęć: 40 minut
Temat
zajęć: Wyrażanie
własnego sądu o zachowaniu bohatera opowiadania Cz. Janczarskiego ,,Jak Wojtek
został strażakiem”.
Uczestnicy
zajęć: grupa
6-latków
Pomoce
wykorzystane podczas zajęć: książki: Cz. Janczarskiego ,,Jak Wojtek został
strażakiem”, J. Stec ,,Zagadki dla najmłodszych”, ilustracje do opowiadania.
Przebieg:
1.
Rozwiązywanie zagadek (strażak, ogień).
2.
Wyszukiwanie ilustracji przedstawiających rozwiązania zagadek.
3.
Czytanie przez nauczyciela opowiadania Cz. Janczarskiego ,,Jak Wojtek
został strażakiem”, z wykorzystaniem ilustracji.
4.
Omówienie treści opowiadania.
-
Jak nazywała się wieś w której znajdowała się straż pożarna?
-
Jak zachowują się strażacy w czasie pożaru?
-
Jak strażacy spędzają czas wolny od pracy?
-
O czym marzy Wojtek?
-
Dlaczego Wojtek nie mógł zostać strażakiem?
-
Co się stało w czasie żniw?
-
Jak zachował się Wojtek słysząc płacz dziecka?
-
Jak nazywamy taki czyn?
-
Jak zakończyła się cała historia?
5.
Analiza i synteza słuchowa wyrazów: Wojtek, strażak, pożar.
6.
Wypowiedzi dzieci oceniające czyn Wojtka, z użyciem określeń:
bohaterski, mądry, odważny.
7.
Wypowiedzi dzieci na temat niebezpieczeństw związanych z ogniem.