- mgr Renata Zwara
nauczyciel wychowania przedszkolnego
w Zespole Kształcenia Podstawowego i Gimnazjalnego Nr 25
w Gdańsku
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
nauczyciela mianowanego
ubiegającego się o stopień
zawodowy nauczyciela dyplomowanego
Termin
rozpoczęcia stażu: 01.09.2009 r.
Okres stażu: 2 lata 9 miesięcy
Termin
zakończenia stażu: 31.05.2012 r.
Czynności organizacyjne
Lp.
|
Zadania
do realizacji
|
Sposoby
realizacji
|
Termin
realizacji
|
Dowody
realizacji
|
1.
2.
3.
4.
|
Wstępna analiza własnych umiejętności
Poznanie procedury awansu zawodowego na stopień
nauczyciela dyplomowanego
Dokumentowanie realizacji zadań wynikających z planu
rozwoju zawodowego
Określenie dalszej drogi rozwoju zawodowego
|
·
autorefleksja
·
analiza przepisów prawa oświatowego
dotyczących awansu zawodowego
·
systematyczne gromadzenie dokumentacji potwierdzającej realizacje
planu rozwoju zawodowego
·
sporządzanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego
·
dokonanie ewaluacji dotychczasowych działań
|
VIII-IX
2009 r.
IX
2009 r.
okres
stażu
V.2012
r.
V.2012
r.
|
·
teczka osiągnięć zawodowych
·
poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęciu stażu
·
zatwierdzony przez Dyrektora szkoły plan rozwoju zawodowego
·
zgromadzone dokumentacje
·
pisemne sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego
·
wnioski do dalszej pracy
|
§ 8, ust. 2, pkt 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej,
wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu
doskonalenie pracy własnej i podniesienia jakości pracy szkoły.
Lp.
|
Zadania do realizacji
|
Sposoby realizacji
|
Termin realizacji
|
Dowody realizacji
|
1.
2.
3.
|
Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji zawodowych
Organizowanie we współpracy z zespołem i rodzicami
zadań wynikających z planów pracy
Samodzielne działania pogłębiające własną wiedzę i
umiejętności
|
·
studia podyplomowe Edukacja Przedszkolna i Zintegrowana
·
kursy kwalifikacyjne : ,,Terapia pedagogiczna’’ lub ,,Logopedia’’
·
kursy, konferencje, seminaria
·
współpraca z wychowawcami klas przy organizacji wycieczek, festynu,
konkursów
·
współpraca z rodzicami przy organizowaniu uroczystości i angażowanie
ich w pracę na rzecz placówki
·
dbałość o wystrój klasy, zakup pomocy i mebli
·
przygotowanie inscenizacji i układów tanecznych na uroczystości
szkolne
·
studiowanie literatury fachowej i czasopism dla nauczycieli
·
analiza nowości wydawniczych
|
2009/2010
okres stażu
okres stażu
na bieżąco
Okres stażu
na bieżąco
|
·
dyplom
·
dyplom
·
zaświadczenia
·
scenariusze
·
wykaz książek i czasopism
·
wykonane pomoce dydaktyczne
·
potwierdzenie Dyrektora szkoły
|
§8, ust.2, pkt2
Wykorzystanie w pracy technologii informatycznej i komunikacyjnej
Lp.
|
Zadania
do realizacji
|
Sposoby
realizacji
|
Termin
realizacji
|
Dowody
realizacji
|
1
2.
3.
|
Korzystanie
z Internetu w życiu codziennym i pracy zawodowej
Stosowanie
technologii komputerowej do organizowania warsztatu pracy
Wykorzystanie
technik komputerowych do opracowania dokumentacji związanej z awansem
zawodowym
|
·
śledzenie nowości na portalach internetowych
·
wprowadzanie informacji z realizacji własnych działań zawodowych na
stronie internetowej
·
wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami
·
wykorzystanie edytora tekstu do wykonania pomocy dydaktycznych
·
wykonanie techniką komputerową dyplomów
·
opracowanie kart pracy
·
korzystanie z sieci internetowej przy opracowywaniu programów
autorski
·
opracowanie wszystkich niezbędnych materiałów związanych z awansem
zawodowym nauczyciela oraz pracą szkoły
|
okres
stażu
okres
stażu
okres
stażu
|
·
potwierdzenie Dyrektora szkoły
·
przykładowe pomoce dydaktyczne wykonane technologią komputerową,
karty pracy
·
programy autorskie
·
teczka ,,Awans zawodowy’’
|
§ 8, ust. 2, pkt 3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z
innymi nauczycielami w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności
dla nauczycieli stażystów i kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w
ramach WDN lub innych zajęć
Lp.
|
Zadania
do realizacji
|
Sposoby
realizacji
|
Termin
realizacji
|
Dowody
realizacji
|
1.
|
Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem, ich
promocja
|
·
organizacja szkoleń dla nauczycieli klas 0-III
·
prezentacja materiałów związanych z wprowadzonymi programami
·
przygotowanie corocznych imprez szkolnych: Bal jesieni, Jasełka,
Dzień Patrona, Festyn Rodzinny
·
przygotowanie inscenizacji układów tanecznych na uroczystości szkolne
·
prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli i rodziców
·
przygotowanie i wygłoszenie referatów dla rodziców: ,,Media i
dzieci”, ,,Dziecko nadpobudliwe”
·
nawiązanie współpracy z nauczycielami innych szkół i przedszkoli –
prowadzenie rad szkoleniowych
|
okres stażu
|
·
materiały szkoleniowe
·
scenariusze zajęć
·
lista obecności uczestników szkoleń
·
scenariusze szkoleń
|
§ 8, ust. 2, pkt 4 a
Opracowanie i wdrożenie
programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych
związanych z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.
Lp.
|
Zadania do realizacji
|
Sposoby realizacji
|
Termin realizacji
|
Dowody realizacji
|
1.
2.
3.
|
Opracowanie programu autorskiego z edukacji
ekologicznej- ,,Edukacja ekologiczna dzieci 5-6 letnich”
Opracowanie programu autorskiego.- ,,Kształtowanie
kreatywności inspirowane muzyką-zajęcia dla dzieci 5-6 letnich”
Współpraca z Domem Kultury w Sobieszewie
|
·
konsekwentne wdrażanie do realizacji zaplanowanych działań
·
konsekwentne wdrażanie do realizacji zaplanowanych działań
·
udział w warsztatach i zajęciach
|
okres stażu
okres stażu
okres stażu
|
·
zatwierdzony program
zatwierdzony program
·
scenariusze zajęć
|
§8, ust.2, pkt 4c
Poszerzenie zakresu działań
szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub
opiekuńczych.
Lp.
|
Zadania do realizacji
|
Sposoby realizacji
|
Termin realizacji
|
Dowody realizacji
|
1.
2.
3.
|
Zorganizowanie i wdrożenie własnych pomysłów
dydaktyczno- wychowawczych
Organizowanie na terenie szkoły konkursów o
tematyce ekologicznej
Udział uczniów w konkursach organizowanych przez
inne placówki kulturalno-oświatowe
|
·
organizowanie na terenie szkoły zajęć z edukacji ekologicznej i zajęć
kształtujących kreatywność inspirowanych muzyką
·
opracowanie konkursów
·
powołanie komisji
·
wykonanie dyplomów
·
przygotowanie uczniów do udziału w konkursach
|
okres stażu
okres stażu
okres stażu
|
·
scenariusze zajęć
·
regulaminy konkursów
·
sprawozdania pokonkursowe
·
dyplomy sprawozdania
|
§8, ust.2, pkt 4e
Wykonywanie zadań na rzecz
oświaty, pomocy społecznej lub postępowanie w sprawie nieletnich we współpracy
z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.
Lp.
|
Zadania do realizacji
|
Sposoby realizacji
|
Termin realizacji
|
Dowody realizacji
|
1.
2.
3.
|
Aktywna i systematyczna współpraca ze strukturami
samorządowymi i innymi organizacjami
Współpraca z Samorządem Szkolnym
Współpraca z pedagogiem szkolnym
|
·
współpraca z Ośrodkiem Kultury w Sobieszewie
·
współpraca z Ochotniczą Strażą Pożarną, Policją, Strażą Miejską
·
współpraca z higienistką szkolną
·
współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczna
·
pomoc w przygotowaniu imprez szkolnych
·
rozmowy w sprawie uczniów mających problemy w nauce, sprawiających
problemy wychowawcze
·
wspólne rozmowy z uczniem
|
okres stażu
okres stażu
okres stażu
|
·
dokumentacja szkolna
·
potwierdzenie opiekuna Samorządu Szkolnego
·
potwierdzenie pedagoga szkolnego
|
§ 8, ust.2, pkt 4f
Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy
zawodowej
Lp.
|
Zadania do realizacji
|
Sposoby realizacji
|
Termin realizacji
|
Dowody realizacji
|
1.
2.
|
Przygotowywanie dzieci do konkursów i przeglądów
Organizowanie we współpracy z zespołem zadań
wynikających z planów pracy
|
·
wyjazdy na konkursy i przeglądy
·
organizowanie ,,Festynów Rodzinnych”
|
okres stażu
okres stażu
|
·
puchary, dyplomy
·
dokumentacja, scenariusze
|
§ 8, ust. 2, pkt 5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów
edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki, typu i
rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.
Lp.
|
Zadania do realizacji
|
Sposoby realizacji
|
Termin realizacji
|
Dowody realizacji
|
1.
|
Opisanie i analiza dwóch przypadków wychowawczych,
edukacyjnych lub innych
|
·
zdiagnozowanie dwóch wybranych przypadków edukacyjnych
·
ustalenie metod pracy i oddziaływań wychowawczych
·
systematyczna praca nad rozwiązaniem problemu
·
podsumowanie i wnioski
|
okres stażu zgodnie z rzeczywistą sytuacja i
potrzebami
|
·
opis i analiza przypadków
·
karty obserwacji, rysunki, testy
|
Plan rozwoju zawodowego zatwierdzam /nie
zatwierdzam/
..........................................
.........................................
data
podpis
dyrektora